Stel je voor…
Je hebt als klant een vooruitziende blik en je schaft een zaklantaarn aan, want je weet maar nooit. Prompt valt ’s avonds het licht uit. Je knipt de zaklamp aan en wat denk je? Geen batterijen. Wie krijgt de schuld? De verkoper bij wie je de lamp hebt gekocht. Hij of zij is ‘vergeten’ om met jou mee te denken. Deze en meerdere anekdotes zorgen ervoor dat Retail Result bij uw verkopers ander verkoopgedrag teweegbrengen.
Service
Het vorige voorbeeld laat zien dat klanten meedenken juist erg waarderen. Zij zien het vaak als extra service. Retail Result maakt uw verkopers bewust van de noodzaak van klantenbinding door service. Wie komt er nu niet graag terug in een winkel waar de verkopers wel die aandacht voor je hebben?
Mond-tot-mondreclame
Er wordt in uw organisatie waarschijnlijk ook veel geld uitgegeven om (meer) bezoekers naar uw winkel te krijgen. Vaak gebeurt dit door een afdeling marketing die de traffic naar de winkels probeert te verhogen. Als uw verkopers veel aan bijverkoop doen, kunt hier fors op besparen. Zij zorgen er op die manier voor dat de beste vorm van reclame voor u gaat werken. Retail Result leert uw verkopers van meer klanten echte formuleambassadeurs te maken.