De Gouden Klant

De Gouden Klant is een man of vrouw met klasse en met geld. Véél geld… Hij/zij smijt graag met geld maar laat zich wel goed adviseren voordat tot aankoop wordt overgegaan. Geld speelt daarbij nauwelijks een rol. De verkoper bepaalt hierbij de limiet. Dit betekent dat de Gouden Klant pas stopt met kopen wanneer de verkoper stopt met verkopen.

Wilt u het gemiddelde bonbedrag in uw winkel ook verhogen? Neem direct contact met ons op.

Neem direct contact met ons op

De Gouden Klant

De Gouden Klant is een man of vrouw met klasse en met geld. Véél geld… Hij/zij smijt graag met geld maar laat zich wel goed adviseren voordat tot aankoop wordt overgegaant. Geld speelt daarbij nauwelijks een rol. De verkoper bepaalt hierbij de limiet. Dit betekent dat de Gouden Klant pas stopt met kopen wanneer de verkoper stopt met verkopen.

Het doel van de Gouden Klant is:

  • Hogere effectiviteitsratio’s op het gebied van conversie en gemiddeld bonbedrag.
  • Wezenlijke aanpassing van verkoopeffectief gedrag van medewerkers
  • Medewerkers continu prikkelen en motiveren (met name op het gebied van lef en initiatief).
  • Medewerkers bewust maken van het feit dat bijverkoop niet ‘eng’ is.

De Gouden Klant wordt gebruikt als een motivatieprogramma voor medewerkers, met een incentive voor het hoogste bonbedrag. Maar de Gouden Klant is ook geschikt als competitiespel, waarbij verschillende filialen tegen elkaar strijden voor het hoogste bonbedrag.

Om de Gouden Klant tot een succes te maken, gebruikt Retail Result diverse media. Dit zijn onder meer: een kick-off film, een website, foto’s, sms, e-mail en verhalen van de Gouden Klant.

De Gouden Klant trok zelfs de aandacht van de landelijke media. Maak kennis met de Gouden Klant, die tijdens één van zijn onderzoeken op de voet is gevolgd door Editie NL.

Omzet verhogen met The Hunt

The Hunt is een formulebrede campagne, gericht op vergroting van klantgerichte, commerciële activiteiten van winkelmedewerkers. Zij krijgen de missie om de Mystery Man te ontmaskeren. Dit gebeurt door de Mystery Man te begroeten, hem aan te spreken en de Huntcode te noemen. Ontmaskering van de Mystery Man wordt beloond met bijvoorbeeld een vossenstaart. Het filiaal met de meeste vossenstaarten is winnaar en gaat een dag op jacht!

The Hunt maakt gebruik van SMS, internet en intranet voor dagelijkse updates en klassementen.

Wilt u ook het gemiddelde bonbedrag in uw winkel verhogen? Neem direct contact met ons op.

0031 (0)36 522 10 16 info@retailresult.nl