QR Polling

Customer QR Polling is een tool van Retail Result waarmee we uiterst gericht en op een specifiek moment in het proces, aan iedere klant enkele kernvragen kunnen stellen. Met de verkregen informatie op locatie, tijd-, product- en doelgroepsniveau kunnen zowel de customer journey, de klanttevredenheid, de klantenloyaliteit als de NPS-score worden geoptimaliseerd. Met als gevolg: meer tevreden, loyale klanten!

Wilt u ook meer loyale klanten? Neem direct contact met ons op.

Neem direct contact met ons op

Customer QR Polling: ken uw klant!

Veel organisaties laten op een of andere manier Klant Tevredenheids Onderzoeken uitvoeren.

KTO’s geven inzicht in zaken waar klanten tevreden en vooral ontevreden over zijn, zodat deze punten gericht kunnen worden aangepakt. Natuurlijk zijn tevreden klanten mooi, maar loyale klanten leveren nog meer op dan tevreden klanten!

De loyaliteit van klanten is onder te verdelen in twee hoofdgebieden:

Gedrag
Een reflectie van de loyaliteit in het heden, maar vooral ook het verleden: klantverkoop, aankoopfrequentie, aankoophoeveelheid, winkelbezoek en de recentheid van aankopen.

Attitude
De manier waarop een klant over uw winkels of merk denkt: naamsbekendheid, tevredenheid, betrokkenheid, empathie, waarschijnlijkheid aanbevelingen en vertrouwen.

Om serieus aan de slag te gaan met het verbeteren van klantloyaliteit, moet eerst helder worden wat u precies wilt weten van uw klant. Daarna rijst de vraag: hoe komen we daarachter?

Customer QR Polling is een tool van Retail Result waarmee we uiterst gericht en op een specifiek moment in het proces, aan iedere klant enkele kernvragen kunnen stellen. Met de verkregen informatie op locatie, tijd-, product- en doelgroepsniveau kunnen zowel de customer journey, de klanttevredenheid, de klantenloyaliteit als de NPS-score worden geoptimaliseerd.

Proces aanpassingen kunnen per direct weer in de continue, nieuwe metingen worden geëvalueerd. Deze manier van meten is mogelijk voor elke retailer, doordat campagnes op locatieniveau met behulp van Customer QR Polling in een oogwenk worden aangemaakt.  Plaats bijvoorbeeld een sticker bij de kassa, een reclameposter, een folder, een product, een display of uw kassabon.

De klant hoeft thuis geen website te bezoeken. Die gebruikt zijn smartphone als scanner en krijgt binnen een paar seconden de vragen die u wilt stellen op zijn scherm. U ontvangt de verzamelde informatie op het moment en de plaats die u wenst: per klant, per locatie, per product, per uur, getotaliseerd. Realtime of eens per periode. Rechtstreeks of gefilterd en geanalyseerd.

Breng ook het gedrag van uw medewerkers in kaart. Voor een afspraak of meer informatie neemt u contact met ons op.

0031 (0)36 522 10 16 info@retailresult.nl