Funshopper

Tindert u al met uw klanten? #funshopper

De winkelstraat is aan het veranderen, winkelketens sluiten de deuren en verdwijnen uit beeld. Toch blijkt uit cijfers van onderzoeksbureaus dat slechts een kleine 5% van de winkelomzet in webshops wordt gedaan wat betekent dat shoppen in de winkelstraat nog altijd verreweg het meest populair is bij klanten.

Beste klant, wat moet ik verkopen?

Een vraag die te weinig wordt gesteld maar juist in deze markt des te belangrijker is. Veel van de gevallen winkelketens hebben te weinig geïnvesteerd in het achterhalen van de wensen van hun klant, én ze liepen achter op de ontwikkelingen van deze tijd. Intussen zijn veel retailers wakker geschud en hebben we allemaal in de gaten hoe belangrijk het is om mee te bewegen met de markt. Er worden apps ontwikkeld, of social media ingezet, maar dan rijst de vraag “zitten mijn klanten wel te wachten op mijn app?” De meeste klanten willen immers ook geen 30 voordeelpasjes in hun portemonnee.

Funshopper: Alle winkels in 1 app

Op 24 maart wordt Funshopper gelanceerd, een nieuw online platform waarmee retailers een groot netwerk van klanten kunnen bereiken. Een interactief platform waarop klanten worden beloond voor al hun activiteiten op Funshopper, niet alleen met spaarpunten maar ook met cash. Een feature is het beoordelen van marketingacties. Denk aan Tinder maar dan met klant en winkelproduct of actie als match. De klant kan met één swipe aangeven of een product/actie hem wel of niet aanspreekt. Als retailer krijg je direct feedback over welke producten “gewild” zijn bij je klanten, en welke marketingacties succesvol zullen zijn. Via social sharing kunnen acties en producten door klanten worden gedeeld op social media, wat betekent dat je bereik en de kans om nieuwe klanten naar je winkel te trekken groeit. Denk eens na over het volgende: In de winkel stimuleer je klanten om ook je webshop te bezoeken, maar wat doe je online om klanten weer terug naar je winkel te trekken?

Wil je aanwezig zijn bij de lancering van Funshopper op donderdag 24 maart of wil je meer weten? Stuur een e-mail naar info@funshopper.nl